måndag 15 oktober 2012

väldigt värmande väst

Häromdagen såg jag en så härlig väst på en av Almas kompisar i mammagruppen, och jag kunde såklart inte låta bli att tänka att sån kan jag nog sy. Rotade i tygskåpet och hittade denna söta baby-cord med svampar (inköpt på Skroten i Skene för flera år sedan), svart fuskpäls från svärmors tygskåp fick bli foder, mönstret har jag utgått från Meedoms "Börneöj 0-3 år. Jag vändsydde det hela innan jag sydde ihop axelsömmarna, vilket gjorde att det blev rejält svårtsytt genom två lager manchester och två lager fuskpäls (ska nog lösa det på nått annat vis nästa gång), men det gick. Knapparna har jag klätt själv i samma tyg - har upptäckt att man kan köpa små "knappklädnings-kit" bland sybehören - jättekul att göra.

Den här kommer nog att värma rätt bra tror jag...

4 kommentarer:

Emilia sa...

Åh så härlig - superfin!

Klockarbarn sa...

Ett värmande plagg som inte blir knöligt inuti jackärmen. 6_åringen klagade igår när jag knölade in en fleecejacka under vanliga regnjackan. En väst kanske jag skulle göra till henne. Tack för tipset!

Fröken Pimpinett sa...

FIN! Västar är himla praktiskt under höst/viter. Min lilla T har ofta väst under jackan när hon leker ute på dagis. Varmt, men knölfritt.

Maria sa...

Så mysig!

Ringarna gör jag genom att fästa min bild på baksidan av glaset med sådan där tunna ark folie med lim på bägge sidor. Sedan lackar jag baksidan innan jag klistrar fast ríngen.