tisdag 9 oktober 2012

prototyp

Inspirerad av andra sybloggare har jag velat sy underbyxor själv, kanske onödigt och pilligt och lite krångligt, men kul och en utmaning att se om det går att få bra, och så kan man sy kul underkläder till flickorna utan rosetter, rosa, volanger och prinsessor som annars mest finns på det man köper. Sagt och gjort jag ritade av ett par från byrålådan och konstruerade ett mönster - för att va första försöket blev det rätt okej, men till nästa gång ska jag kanta benöppningen innan sidsömmarna sys ihop, eventuellt provar jag med resår där också, och så kanske grenen få bli lite smalare, men en sak vet jag inte hur jag ska få till, hur i all världen syr man grenfodringen utan att det syns några sömmar utåt vare sig bak eller fram, så som det ser ut på köpestrosor, om nån förstår vad jag menar och hur man löser problemet får ni gärna hjälpa mig!

2 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Det kan jag hjälpa dig med. Så här syr jag. Här är en användbar tut.
http://www.flickr.com/photos/craftylittlemonkey/sets/72157629363357624/detail/

Emilia sa...

Fina! Kul att sy egna underkläder, jag testade en gång för längesen - kanske dags igen?