tisdag 25 september 2012

rit-crawings

Har kommit in i en ritperiod, vill helst rita på allt hela tiden. Har ett illustrationsprojekt på gång som ni får veta mer om längre fram om det faller ut som planerat... hursomhelst har detta satt igång tecknandet hos mig igen. Tittade på en massa gamla teckningar häromdagen och fick mycket inspiration. Typerna här ovan kom till i helgen, ritade med digitalpenna och redigerade lite i Illustrator. Begreppet digitalpenna blev jag bekant med hos Pastill och jag googlade genast detta och slog till på en Wacoom Inkling.

Ritar dock mest för hand, ibland färglägger jag med, då kan det se ut så här:


3 kommentarer:

Klockarbarn sa...

Gillar. Jag har mina vykort i sovrummet. De som jag köpte av dig genom Handla för livet.
De är så coola.

Åsa Tidqvist sa...

åh vad fint! vad duktig du är! gilalr stilen =)

klockarbarn sa...

Vilka fräna klädtryck dina ritningar skulle kunna bli.