onsdag 10 augusti 2011

mer från lilla huset



Huset har vuxit till en trerummare med kök, badrum och vindsvåning, där allehanda små och pyttesmå figurer har flyttat in. Tilia är mycket mån om att alla ska ha en säng och bäddar med bomull, vadd och små tygbitar...


Köket är utrustat med spis, diskbänk och arbetsbänk med skåp och lådor. Den fina diskbänken är ett tidigare loppis-inköp som jag sparat till rätt tillfälle, vilket var nu...


I går tog vi fram Fimo-leran och såg till att djuren fick lite att äta i huset, morot, tomat, ost, knäckebröd, blåbär, ägg och prinsess-tårta, allt som behövs för en lyckad kväll.



Ior tar sig ett bad och kan under tiden tvätta sina kläder i den nya tvättmaskinen.

3 kommentarer:

Emilia sa...

Ännu mer fin inredning - vilka fiffiga grejer!

Pyssellycka sa...

Vilket fantastiskt fint hus! Så många fiffiga och smarta detaljer!

Josefin sa...

Helt underbart litet hus ni gjort! Detta måste jag visa Kasja!
Hoppas det är bra med familjen. Jag tycker det är så fint att båda barnen har namn som får mig att tänka på träd. Jag gillar träd! :)

På sätt och vis tycker jag det är lite skönt att hösten är i antågande. För mig blir det lite mer rutiner i jobbet och jag längtar efter lingontuvor och kaffe och smörgås i höstsolen på ett hygge. Jag älskar höstluft. Och så börjar jag känna en iver att rensa och städa (fast det kan ev ha en annan orsak än höstluften...)
Kram!