måndag 6 december 2010

tomteluva


Av min kollega Carina fick jag härom veckan en hel massa röd velour och många meter resår i olika bredder, efter att hon rensat i sitt sy-rum! Tack snälla Carina. Av velouren har jag sytt en tomteluva till Tilia, nederkanten är naturvit mudd och tofsen en klassisk garntofs, ni vet en sån man gör genom att vira garn runt två runda kartongbitar med ett hål i mitten. Det var väldigt kul att göra tofsar, om jag hade nån vettig användning för dom skulle jag göra fler, får klura på det. Om jag hinner/orkar kanske jag syr en hel tomteklänning till Tilia, vi får väl se!

3 kommentarer:

Petra sa...

Häromdagen fick jag se en totalt ny sida hos en tjej som jobbar på mitt gamla jobb. Hon är också en storpysslare av guds nåde!

Hennes blogg finns här:
http://stadshimmel.blogspot.com/

Otroligt mycket fräcka grejer!

Emilia sa...

Söt! Klart du ska sy en tomteklänning också :)

Kattfot sa...

Vilken söt luva. Har inga bra tofsideér men klart du ska göra fler. Man vet aldrig när man får användning för dom :-)

Såg mjukismaten du sytt, vilken rolig idé. Va duktig du är!

Kram Catrin