onsdag 11 augusti 2010

käpphäst eller nåt...

Härom kvällen fick jag för mig att Tilia kanske skulle ha en käpphäst. Sagt och gjort jag tog en av Daniels gamla ylletröjor, ritade en enkel mall i papper och klippte till. Sydde på två ögon och sydde ihop. Sen lyckades jag sy på två öron i skinn, det var ganska pilligt och svårt att sy för hand, men gick bra till slut. Manen är tjockt, grått ullgarn som jag sytt på lite fritt så det ser lite lagom rufsigt och tufsigt ut. Kom på att den ser ut som en hybrid mellan en häst, en älg och en fraggel. Men den blev riktigt charmig tycker jag, om jag får säga det själv...galopp, galopp...





5 kommentarer:

Ida sa...

Vilken supergullig häst!!

Jag har hängt upp mig på att jag skulle vilja ha en vit rosenvial klättrande på ett äppelträd på torpet men har inte lyckats hitta några vita frön på nätet. Jag började fundera på om det var en sådan som ni hade i rabatten, var det så?

Mamma sa...

Vilken fin häst, med stora vackra ögon! Gillar Tilia den?

Titti sa...

Hej Ida! Det är nog rosenvial vi har, men i olika rosa nyanser. Du kan få en stickling, i höst eller kanske i vår. Den är ju perenn, så den är rätt tacksam att odla.

Emilia sa...

Cool :)

Ida sa...

Tack Titti, jag kostade fatiskt på mig att beställa en när jag var uppe på Nyströms i veckan, men tack för erbjudandet!