söndag 11 april 2010

trädgårdsfix






Idag har det varit en fantasktiskt varm och solig dag och vi har kommit igång på riktigt i trädgården. Alla gamlar grenar är uppeldade, och nästan hela trädgårdslandet är uppgrävt och i dag åkte vi till Cramers i Hillared och kompletterade fröförrådet, köpte sättpotatis och givetvis en ny dahliaknöl och några fina små penséer. När jag dumpade en lövhög bakom ett av uthusen där det finns en gammal sophög så hittade jag en jättefin och jätterostig gammal gryta. Den blev perfekt att plantera i. Sen kom trädgårdsbänken fram och där kunde man sitta och sola sig en stund i eftermiddagssolen.

2 kommentarer:

Petra sa...

Ja, visst är det härligt nu. Jag ser dock vår tomt som mer av en "naturtomt" så länge. :-)

babuschkas sa...

Underbara vårblommebilder! Varje vår förundras jag över alla blommor som vaknar till liv.Hos mig har krokusarna och tulpanerna tittat fram. Tyvärr blev tulpanerna mat åt hungriga rådjur.